FAQ
Of een dekentje warm genoeg is voor het kind, hangt onder andere af van de kamertemperatuur waar het kindje slaapt. Maar een goede leidraad is de dikte van de deken. Voor alle soorten dekens geldt: hoe dikker de deken, hoe warmer deze is.
Mijn dekens zijn voorzien van een opening aan de onderkant. Het is mogelijk hier een extra dekentje in te stoppen. De extra deken mag vanwege de veiligheid niet dubbelgevouwen worden! Tevens adviseer ik om geen synthetische stoffen als voering te gebruiken. Deze kunnen namelijk te warm worden.
Richtlijnen:
- 16-19 °C kamertemperatuur – luier + romper + deken
- 20-22 °C kamertemperatuur – luier + romper/laken + deken
- 23-24 °C kamertemperatuur – luier + romper/laken
- +24 °C kamertemperatuur – alleen luier
In mijn webshop vind je binnendekens die perfect passen, en van 100% katoen zijn. Dekens met teddy stof hoeven niet gevoerd te worden.
De fleecedekens voor baby’s zijn vaak gewoon dekens van 100% katoen, maar hebben qua uiterlijk iets weg van een fleecedeken.
Het is dus belangrijk om het label te lezen, daar moet op vermeld staan dat het 100% katoen is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het zijn dat die deken te warm is voor je kindje en hij/zij oververhit raakt, erg gevaarlijk.
Het kan zijn dat onze mail in uw ongewenste mail-box staat. Mocht u de e-mail niet kunnen vinden dan kunt u contact met ons opnemen.
Het is mogelijk uw bestelling op te halen. Neem hiervoor contact met ons op.
Wij hebben geen winkel. Wel is het mogelijk op afspraak langs te komen in mijn atelier om de dekentjes te komen bekijken. Neem hiervoor contact met mij op.
Verzenden

Binnen 10 dagen
Wij streven ernaar uw bestelling binnen 10 werk dagen met een maximum van 20 werkdagen op de post te doen. ( Afhankelijk van de voorraad en drukte )

Zelf kiezen
U kunt tijdens het verzend proces zelf een keuze uit verschillende vervoerders maken. Zo kunt u altijd kiezen voor een afhaalpunt bij u in de buurt!

verpakking
Wij proberen uw verzending zo milieu vriendelijk met zo min mogelijk plastic te versturen.
Retourneren
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan klein-draakje.nl geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@klein-draakje.nl.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Let op!
Producten die u via deze webwinkel koopt ( zelf stijlen ) worden op maat volgens de
door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook
niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling
definitief.
Indien de zelf gestijlde producten niet naar wens zijn neem dan alsnog contact met mij op zodat we kunnen kijken naar een passende oplossing.
Garantie & Klachten
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@klein-draakje.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Betaling
